Chlewiska 2024. 04.26
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
Zamawiający: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika
ul. Kościelna 2 A, 26 – 510 Chlewiska
NIP: 799 – 16 – 61 – 165
REGON: 040083302
Nazwa zamówienia:
Remont konserwatorsko-budowlany kościoła pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Chlewiskach,
1. Informacje podstawowe:
1.1. Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Chlewiskach zaprasza do składania ofert w postępowaniu na zadanie pn.: „ Remont konserwatorsko-budowlany kościoła pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Chlewiskach”
1.2. Opis obiektu:
Najstarsze części kościoła, których dotyczy wniosek zostały wybudowane między XIII a XVI wiekiem. Pierwsze wzmianki o kościele w Chlewiskach znajdujemy w Kronikach Jana Długosza. Została wykonana ekspertyza techniczna określająca przyczyny pęknięć murów kościoła w najstarszych częściach całego zabytkowego obiektu sakralnego, przyczyny rozwarstwienia tynków elewacji i zawilgocenia dolnych części murów zabytku. Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków zlecił przygotowanie projektu remontu konserwatorsko-budowlanego kościoła pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Chlewiskach, wydając zalecenia konserwatorskie. Projekt został wykonany zgodnie z zaleceniami Urzędu Ochrony Zabytków i uzyskał konieczne decyzje i pozwolenia.
Remont wymaga wykonania prac
REMONT FUNDAMENTÓW: roboty rozbiórkowe, podbicie fundamentów kościoła, odprowadzenie wody z rynien, izolacja pozioma murów, odtworzenie schodów do zakrystii, opaska żwirowa, niwelacja terenu
ELEWACJA KOŚCIOŁA: renowacja cokołu, renowacja przypór kościoła, renowacja ścian tynkowanych, renowacja profili ciągnionych, renowacja gzymsów drewnianych, renowacja fryzów w szczytach
KONSERWACJA STOLARKI: konserwacja okna, konserwacja metalowych drzwi do zakrystii, odtworzenie drzwi w elewacji północnej
1.3. Dane Zamawiającego:
– Adres do korespondencji: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika
ul. Kościelna 2 A, 26 – 510 Chlewiska
– Adres email: kunek2@wp.pl
– Tel. Kom. +48 604 63 63 69
2. Opis przedmiotu zamówienia:
2.1. Lokalizacja: ul. Kościelna 2 A, 26 – 510 Chlewiska
2.2. Zamawiający posiada:
– Decyzję / pozwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich lub remontowych przy zabytku: nr 121/DR/24 z dnia 08.03.2024 r. – wydaną przez Wojewódzki Urząd ochrony Zabytków w Warszawie Delegatura w Radomiu
– Decyzję zezwalającą na budowę Remont konserwatorsko-budowlany części wschodniej muru stanowiącego ogrodzenie kościoła pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Chlewiskach: nr 46.2024 z dnia 22.03.2024 r.- wydane przez Starostę Szydłowieckiego
2.3. Zakres planowanych prac remontowych został szczegółowo podany w kosztorysie „ślepym” ( Załącznik nr 1) oraz w projekcie architektoniczno-budowlanym ( Załącznik nr 2)
2.4. Całość robót remontowych muru należy wykonać w oparciu o dokumentację techniczną autorstwa: ARCHIKOM – Elżbieta Lasota. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić całość potrzebnego materiału dla wykonania wszystkich niezbędnych prac przedstawionych w dokumentacji technicznej.
3. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
3.1 Spełni warunek, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej 3 remonty konserwatorsko-budowlane przy obiektach zabytkowych o wartości: jedno zadanie przynajmniej 1.5mln zł., dwa zadania nie mniej niż 250 tys. zł.
3.2 Złoży wraz z ofertą wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, oceny inwestora oraz Urzędu Ochrony Zabytków: miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty ( Załącznik nr 3).
3.3 Posiada potencjał ludzki, sprzętowy,techniczny, kierowniczy niezbędny do wykonania zadania, który posiada kwalifikacje określone przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków do kierowania pracami objętymi zamówieniem Inwestora i pozwoleniem WUOZ ( zaświadczenie o numerze weryfikacyjnym kierownika uprawnionego do prowadzenia prac na obiektach zabytkowych)
3.4 Przedstawi wykaz proponowanych materiałów dopuszczonych przez Urząd Ochrony Zabytków do przeprowadzenia prac przy zabytku.
3.5 Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę w wysokości minimum 1 500000,00 zł co poświadczy informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem; ( zasady wypłaty wynagrodzenia szczegółowo ujęte są we wzorze umowy Załącznik nr 5).
3.6 Posiada wiedzę na temat wymogów stawianych przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w zakresie materiałów, które mogą być użyte w remontach konserwatorsko-budowlanych i zna technologię wykonania prac przy obiektach zabytkowych ( wykaz proponowanych w ofercie cenowej materiałów, które mają być użyte i opis technologii ich użycia)
3.7 Dokonał wizji lokalnej miejsca inwestycji i zapoznał się z warunkami lokalnymi ewentualnego prowadzenia prac. Wizja jest możliwa po wcześniejszym ustaleniu z Zamawiającym w dniach wtorek – niedziela w godzinach od 12.00 do 17.00 od dnia 8 maja 2024 r. do zakończenia okresu składania ofert zakupowych ( Zamawiający potwierdza na piśmie fakt dokonania wizji, który należy dołączyć do oferty)
3.8 Posiada ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej na kwotę co najmniej 1 500 000,00 zł. w ramach prowadzonej działalności.
3.9 Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 2% wartości wynagrodzenia brutto po wyłonieniu wykonawcy a przed podpisaniem Umowy z Zamawiającym.
4. Termin realizacji zamówienia: 18 miesięcy od dnia podpisania umowy.
5. Kontakt z Wykonawcami: osobą odpowiedzialną z ramienia Zamawiającego za kontakt z Wykonawcami na etapie prowadzonego postępowania zakupowego jest:
Ks. Roman Kuna
ul. Kościelna 2 A, 26 – 510 Chlewiska
e-mail: kunek2@wp.pl tel. Kom. 604 63 63 69
6. Opis sposobu przygotowania i złożenia oferty:
6.1. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane ze złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający w żadnym wypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem złożonej oferty.
6.2. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę (brutto) za wykonanie przedmiotu zamówienia.
6.3. Oferta musi obejmować całość zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
6.4. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim w formie pisemnej. Formularz ofertowy winien zostać złożony w zamkniętej kopercie oznaczonej napisem:
Oferta na zadanie pn.: „ Remont konserwatorsko-budowlany kościoła pw. św. Stanisława
Biskupa i Męczennika w Chlewiskach”
6.5. Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy w zakresie jego praw majątkowych lub osobę umocowaną przez osoby uprawnione, wówczas do oferty należy złożyć stosowne Pełnomocnictwo.
6.6. Wykonawca powinien dostarczyć:
– Ofertę cenową przygotowaną zgodnie ze wzorem (Załącznik nr 4)
– Wykaz wykonanych remontów konserwatorsko-budowlanych ( Załącznik nr 3)
– Oświadczenie o tym, że zapoznał się z wzorem umowy zawartym w Załączniku nr 5
– Wykaz osób niezbędnych do wykonania zadania, którzy posiadają kwalifikacje określone przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków do kierowania pracami objętymi zamówieniem Inwestora i pozwoleniem WUOZ
– Wykaz proponowanych materiałów dopuszczonych przez Urząd Ochrony Zabytków do przeprowadzenia prac przy zabytku.
– Kopia Polisy OC
– Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).
– informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
6.7. Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert:
– Ofertę należy składać osobiście lub listownie w Kancelarii Parafialnej, na adres
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika ul. Kościelna 2A 26–510 Chlewiska
– Termin składania ofert: do 31 maja 2024 r. godz. 16.00
Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do siedziby Kancelarii Parafialnej Zamawiającego.
– Termin otwarcia ofert: 31 maja 2024r. o godz. 19.00 w Kancelarii Parafialnej – Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennik, ul. Kościelna 2 A, 26 – 510 Chlewiska
7. Opis kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty:
7.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
Maksymalna liczba punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium
cena | 50 % | 50 punktów |
gwarancja | 20 % | 20 punktów |
wykaz wykonanych prac o podobnym zakresie | 10 % | 10 punktów |
potencjał ludzki, sprzętowy, kierowniczy | 10 % | 10 punktów |
wykaz materiałów, które mają być użyte, opis technologii wykonania | 10 % | 10 punktów |
Cena
Cena (C) – waga 50%
cena najniższa brutto
C = —————————————————- x 50 pkt
cena oferty ocenianej brutto
Minimalny wymagany okres gwarancji na roboty budowlane:
Gwarancja na okres 36 miesiące = 0 pkt.
Gwarancja na okres 48 miesięcy = 10 pkt.
Gwarancja na okres 60 miesięcy = 20 pkt.
Wykaz wykonanych prac o podobnym zakresie:
Jedna lub dwie prace z referencjami = 0 pkt.
Trzy prace z referencjami = 10 pkt
Potencjał ludzki, sprzętowy, kierowniczy:
Kierownik prac z kopią uprawnień do prowadzenia prac budowlanych przy zabytku = 10 pkt.
Kierownik prac bez uprawnień do prowadzenia prac budowlanych przy zabytku = 0 pkt.
Wykaz materiałów, które mają być użyte, opis technologii wykonania:
Wykaz proponowanych materiałów dopuszczonych przez Urząd Ochrony Zabytków do przeprowadzenia prac przy zabytku = 10 pkt
Wykaz proponowanych materiałów z pominięciem materiałów dopuszczonych przez Urząd Ochrony Zabytków do przeprowadzenia prac przy zabytku = 0 pkt
7.2.Oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów w oparciu o w/w. kryteria zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
7.3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie i okresie gwarancji, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
8. Informacje dotyczące otwarcia ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty Wykonawcy zostaną powiadomieni poprzez:
– informację w gablocie z ogłoszeniami parafialnymi,
– informację na stronie internetowej Zamawiającego
9. Postanowienia końcowe:
9.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
– unieważnienia postępowania bez dokonania wyboru którejkolwiek z ofert,
– żądania szczegółowych informacji i wyjaśnień od oferentów na każdym etapie postępowania o zamówienie,
– zmiany terminu realizacji wyznaczonego w zaproszeniu.
9.2. Okres związania z ofertą: 30 dni.
9.3. Istotne postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy stanowiącym – Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego
9.4. Wykonawca zobowiązuje się uwzględnić zgłoszone zastrzeżenia, jeśli pozostają one w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami techniki i współczesnej wiedzy.
9.5. Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu wszelkich wyjaśnień, wskazówek podczas wykonywana prac.
9.6. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania tablicy informacyjno-pamiątkowej wskazującej źródła dotacji wykonywanych prac, cas wykonania prac i przedstawicieli Inwestorów w ramach kosztów wykonania zadania.
10. Załączniki:
10.1. Załącznik nr 1 Kosztorys ślepy
10.2. Załącznik nr 2 Projekt architektoniczno-budowlany
10.3. Załącznik nr 3 Wykaz robot prac konserwatorsko-budowlanych
10.4. Załącznik nr 4 Formularz oferty cenowej
10.5 Załącznik nr 5 Wzór Umowy
10.6 Załącznik nr 6 Decyzja WUOZ.
10.7 Załącznik nr 7 Decyzja Starostwo
10.8 Załącznik nr 8 Wzór wykazu osób niezbędnych do wykonania zadania
10.9 Załącznik nr 9 Wykaz proponowanych materiałów dopuszczonych przez UOZ przy zabytku
10.10 Załącznik nr 10 Program prac konserwatorskich